Kråkereds bygdeförening

PROJEKT:

Vindskydd på slingan

Generös donation = vindskydd på Nissestigen

Under hösten 2023 fick föreningen en glad och mycket oväntad överraskning! Zadelhoff Family Fund, en kusinstiftelse upprättad i Holland, har via Christian Ahlqvist beslutat att donera 5000 euro (ca 57 000 SEK) till Kråkereds bygdeförening!

Donationen ska användas till olika projekt på slingan, då denna ligger Christian och hans familj varmt om hjärtat och dessutom är till gagn för hela byn!

Styrelsen har valt att använda donationen till att sätta upp två vindskydd på olika platser runt Änkatjärn. Ett lite mindre, främst tänkt för slingans yngre besökare och byns förskolebarn, som kommer placeras i "krysset" sett när man går in på slingan från bygdegården. Borta vid "Kärleksudden" kommer vi bygga ett större vindskydd för fler besökare, där vi även gör en grillplats för gemenskap och mysiga stunder, även när vädret inte är på sitt bästa humör.

Hällingsjö Hus är medsponsor i projektet och skänker en del av virket till vindskydden!

Stort tack för era generösa bidrag till Nissestigen!

HÄR KAN NI HÄNGA MED OCH SE HUR PROJEKTET FORTSKRIDER

April 2024

I mitten av april sattes en arbetsgrupp ihop bestående av medlemmar från styrelsen och Ubbhults byalag.

Den 30 april, på självaste valborgsmässoafton, började delar av arbetsgruppen med förberedande markarbeten och nedgrävning av plintar för det lilla vindskyddet uppe vid krysset.

Maj 2024

Tre stadiga grabbar har fortsatt arbetet under maj med att sätta upp stolpar och resa ställningen för det stora vindskyddet ute vid Kärleksudden. Ta gärna en extra titt på de fina stockarna som används till stolpar och som kommer rama in vindskyddet!